کد خبر 271146
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳

هشدار آذربایجان درباره ارسال سلاح به ارمنستان

هشدار آذربایجان درباره ارسال سلاح به ارمنستان

رئیس جمهور آذربایجان در سخنانی در پارلمان این کشور گفت: کشورهایی که سلاح به ارمنستان ارسال می‌کنند، باید عواقب رویدادهای آینده را بپذیرند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، امروز (دوشنبه) هشدار داد کشورهایی که به ارمنستان سلاح می‌فرستند، مسوول همه رویدادهای آینده خواهند بود.

وی در جریان یک سخنرانی در پارلمان این کشور گفت که ادعاهای رسمی ارمنستان علیه کشورش باید متوقف شود، قانون اساسی آنها اصلاح و گروه مینسک هم منحل شود.

علی اف با تاکید بر اینکه باکو توانسته است پیروزی خود در جنگ قره باغ دوم را به جهانیان اثبات کند، مدعی شد که بعضی از کشورهای جهان مایل به پذیرش این پیروزی نیستند.

وی اشاره به کشور خاصی نکرد ولی اظهار داشت که بعضی از کشورها در حال تدارک علیه آذربایجان هستند.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه مناقشه قره باغ به طور کامل و یکبار برای همیشه حل شده است، افزود: به نظر می رسد محافل رسمی ارمنستان با اظهارات خود به این امر اذعان دارند. اما در عین حال و با وجود تمام اصرارهای ما، حفظ رسمی گروه مینسک تنها می‌تواند یک هدف را تامین کند و آن اینکه ادعاهای ارضی علیه ما دوباره مطرح شود.

علی اف ادامه داد: وظیفه اصلی کشور افزایش قدرت نظامی آذربایجان با توجه به این تحولات است. ارمنستان و هر کشوری که پشت آن است باید بداند که نمی‌توان با زبان باج‌خواهی و اولتیماتوم با آذربایجان صحبت کرد.

وی با اشاره به افزایش خرید تسلیحات ایروان و رزمایش‌های نظامی این کشور با کشورهای خارجی تصریح کرد: آذربایجان در حال تقویت مرزهای خود است زیرا هر لحظه می توان انتظار هرگونه تحریک از سوی ارمنستان را داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha